Назва іграшки: «Музичні іграшки»
Автор: Похивка Богдана Миколаївна, музичний керівник Фошківського НВК І ступеня
Вид іграшки: іграшка-музичний інструмент
Вікова категорія: музичні іграшки. які призначені для дітей віком від 3 років до 6 років
Опис авторських музичних іграшок:
Рейстник або дощова флейта.
Музична іграшка ручної роботи, яка виготовлена з екологічно-чистих матеріалів.
Зокрема, це картонна трубка від фольги у якій зробила отвори шилом рухаючись з верху вниз по спіралі.
Відстань між дірками 1-1,5см. У готові дірочки повставляли зубочистки і насипали в середину рис.
Розміри іграшки: 23 см
Бубонці.
З гілля верби сплели вінок,пофарбували білою фарбою. Після чого обмотали стрічкою
та нанизили по краям бубонці.
Розвивальний потенціал іграшки:
Мета-ознайомити дітей з музичними інструментами,навчати гри на них,виховувати цікавість до музики
та бажання музикувати у повсякденному житті.
Ознайомленя дітей з музичними інструментами
Його мета – залучити дітей до активного знайомства з інструментами та навчання основних прийомів гри на них,
завдяки чому в подальшому можливе формування здатності музиковування.
Знайомства з характером інструментів і зовнішнім виглядом – перший крок до звукового образу.
Діти починають вслухатися в голоси інструментів, у них з′являються улюблені – ті,
які визивають найбільший емоційний відгук. Користуючись ними, ми, тим, самим,
прилучаємо дітей до сфери музики, допомагаючи розвиткові їх творчих здібностей.
Виховна мета
-виховувати любов до музики,розвивати відчуття ритму,темпу;вміння музикувати зсупроводом.
-закріплювати вміння грати злагоджено,передавати ритмічний малюнок мелодії.
-виховувати емоційне задоволення від музичного заняття,любов до перкрасного бажання творити.
Творчість – вияв ініціативи,винахідливості,вигадки.
Основними засобами розвитку творчості може правити пошукова діяльність,
спрямована на розв’язання різнопланових завдань.
Навчання грі на музичних інструментах
Навчання гри на музичних інструментах я розпочинаю не одразу,а викликаю самостійно його обстежувати.
Для прикладу наводжу аналоги певних явищ природи з характером звучання пропоную зіграти як іде дощ, гримить грім тощо.
Також пропоную діткам відтворити знайому мелодію, програти ритмічну поспівку,
знайти новий прийом гри на інструменті, безумовно все це розвиває у дітей самостійність і слухову уяву кожної дитини
Виховання – процес довжиною в життя. І те насіння, яке посіяне в дитячих серцях, принесе свої плоди.
Я впевнена, що ознайомлюючи дітей з різними інструментами, розвиваючи інтерес до музичного мистецтва,
українського фольклору, у них збагачується уявлення, що вводить їх у світ краси і творчості.
Творчість допоможе вихованцям стати хорошими, добрими, талановитими,
сповненими гідності людьми. А мистецтво їм у цьому допоможе.
Варіанти використання музичних іграшок на заняттях:
2.
Назва авторської іграшки- « Лялька-мотанка»
Автор іграшки: вихователь різновікової групи Співак Марія Петрівна.
Вид іграшки: іграшка-образ (лялька)
Вікова категорія: Іграшка «Лялька-мотанка» призначена для дітей віком від 3 до 6 (7 років).
Опис іграшки: м’яконабивна іграшка до пояса, від пояса намотана на стояк канва, іграшка ручної роботи максимально наближена до реального образу ляльки та виготовлена з екологічно-чистих матеріалів:
Тулуб, руки-домотканне полотно;
Голова, косички-нитки моліне;
Наповнювач-вата.
Розміри:
Висота тулуба- 55см.
Ширина тулуба- 15см.
Оздоблення іграшки: віночок з атласними стрічками, квіточки різного кольору, намисто з бісера.
Розвивальний потенціал іграшки:
Іграшка – один із найдавніших видів декоративно-прикладного мистецтва, що прикрашає наш побут, збагачує душу і серце. Лялька – символ родючості, материнства, вона хатньо-побутовий оберіг.
Важливою складовою цього проекту було використання розвивального, національного та соціокультурного потенціалу ляльки-мотанки задля національно-патріотичного виховання, зміцнення поваги і любові до всього українського. Діти із зацікавленістю слухали «Казки про ляльку-мотанку для дорослих та малят» від Ольги Бондаренко та ознайомились з особливостями української традиційної ляльки-мотанки.
Лялька-мотанка – українська народна лялька, символ жіночої мудрості, родинний оберіг.
Усі елементи одягу мотанки є символічними: спідниця уособлює землю; сорочка – три часи: минулий, теперешній і майбутній; головний убір: стрічка – зв'язок із небом…
Українська лялька тим унікальна, що вона – така ж, яка була тисячі років тому!
Багатоаспектність народної іграшки характеризується і тим що вона виступає як засіб педагогічної дії: елемент дитячої гри, засіб виховання і навчання формування національної свідомості дітей дошкільного віку.
Використання іграшки у дитячій грі:
Гра – це одна з форм навчання, коли в процесі гри діти отримують ті знання та удосконалюють ті уміння і навички, які в майбутньому будуть задіяні в житті. Неможливо уявити дитинство дітей без іграшок. Іграшка – це засіб для виховання та розвитку дитини. За допомогою гри розвивати дитячу фантазію, естетичні та художні смаки, виховувати охайність, працьовитість, бажання продовжувати і розвивати традиції українського народу до краси і вдосконалення. Зацікавити дітей новим видом діяльності і викликатив них бажання створювати власні творчі композиції.
Дана іграшка використовується у самостійній дитячій діяльності в навчальному процесі спільно вихователя з дітьми.
«Лялька – мотанка» заохочує дошкільнят до групових та ефективних форм ігор , використовуючи одночасно взаємодію з іншими іграшками. Під час чого розвиває самоусвідомлення, стимулює дітей коментувати ігрові дії простими реченнями.
Ми граємо у ігри: «Наша лялька пеленашка», «Лялька красуня» , «Знайди, де захована лялька»
Авторська іграшка - «Лялька-мотанка» може використовуватися на різних заняттях, а також в індивідуальній роботі з дітьми.